گل های تماشایی فرانک لمپارد

سوپرگل های تماشایی فرانک لمپارد + دوران حرفه ای

فرانک لمپارد اسطوره انگلیسی تیم فوتبال چلسی و یکی از گلزن ترین هافبک های تاریخ بود. این بازیکن تکنیکی که در مرکز زمین همه کاره تیم خود بود، همواره گل های زیادی نیز به ثمر می رساند. شوت های سرکش این بازیکن با جایگیری مناسب در پشت محوطه جریمه، گل های زیبایی را خلق کرد. بی شک میتوان حضور بازیکنی چون لمپارد در ترکیب چلسی را نقطه عطفی در تاریخ این باشگاه داسنت. بازیکنی که نقش غیر قابل انکاری در قهرمانی های این تیم در دوران قدرت یونایتد در جزیره دانست. بازیکنی کاریزما و منطعف، با قدرت رهبری بالا که با مربیان بسیاری نیز در طول دوران خود بدون مشکل کار کرد. در واقع سوپر فرانکی از آن دست بازیکنانی بود که هر مربی آرزوی کار با آن را داشت.

شروع دوران فوتبال فرانک لمپارد

دوران جوانی فرانک لمپارد در وستهام

سوپر فرانکی متولد 20 ژوئن 1978 در رامفورد انگلیس هست. او که از کودکی به فوتبال علاقه داشت، در سن 16 سالگی به تیم پایه های وستهام لندن پیوست. پدر سوپر فرانکی نیز یکی از بازیکنان سابق این تیم بود. او تا سال 2001 در این تیم به میدان رفت. سپس با انتقالی به ارزش بالای 11 میلیون پوند به تیم چلسی پیوست. تیمی که او اصلی ترین دوران فوتبال خود را در آن تیم گذراند. البته که درخشش این بازیکن در تیم وستهام به قدری بود که برای نخستین بار و در سال 1999، در 21 سالگی به تیم اصلی انگلیس دعوت شد. تا نشان دهد فوتبال این کشور صاحب یکی از خلاق ترین و بهترین هافبک های تاریخ خود شده است.

فرانک لمپارد که از ابتدا در خط میانه چلسی مانند یک لیدر واقعی میدان داری میکرد، سال ها نمایش درخشانی از خود نشان داد. در واقع قدرت بالای او در بازی خوانی، قدرت باز پس گیری توپ و البته بازیسازی، در کنار شوت های سرکش، او را تبدیل به یک هافبک تمام عیار کرده بود. هافبکی که در کنار استیون جرارد سال ها در خط میانی تیم ملی انگلیس نیز نمایش های درخشانی از خود نشان دادند. البته که نتوانستند چه در جام جهانی یا مسابقات یورو دستاورد خاصی برای سه شیرها داشته باشند.

در مسیر اسطوره شدن در چلسی

اسطوره شدن فرانک لمپارد در چلسی

لمپارد با انجام 648 بازی برای تیم چلسی یکی زا بازیکنان با سبقه این تیم تبدیل شد. او 13 فصل و تا پایان فصل 2014 در این تیم بازی کرد. یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی این بازیکن، قدرت بالا در گلزنی بود. تا جایی که به عنوان گلزن ترین هافبک لیگ جزیره نیز شناخته می شود. 211 گل در تمامی رقابت ها آماری خارق العاده از یک هافبک است که توسط فرانک لمپارد به ثبت رسید. البته که در تیم ملی نیز او آمار خوبی از جهت گلزنی داشت. و توانست در 106 بازی برای سه شیرها 29 گل به ثمر برساند. بی شک نه تنها گلزنی، بلکه قدرت بازی خوانی، هوش بالا، قدرت رهبری تیم، شخصیت استثنایی در طول بازی از دیگر ویژگی های مهم این بازیکن بود. تا جایی که همیشه هواداران چلسی از سوپر فرانکی به عنوان یکی از اسطوره های خود نام می برند.

حتی کسب نتایج ضعیف پس از نشتن بر روی نیمکت این تیم نیز نتوانست از میزان محبوبیت این بازیکن کم کند. در دورانی که رومن آبراموویچ اقدام به خرید باشگاه چلسی کرد، شاید کم تری هواداری امید به تحول این تیم داشت. چرا که در آن زمان منچستریونایتد و آرسنال جزو قدرت های اصلی فتح لیگ جزیره بودند. البته که لیورپول هم یک تهدید برای سایر تیم ها به حساب می آمد. اما ستاره هایی چون لمپارد، تری، پیتر چک، مایکل اسین، دروگبا و … این ماموریت غیرممکن را به همراه آقای خاص (مورینیو) ممکن کردند. ماموریتی که سبب شد تا از آن پس همواره از چلسی به عنوان یکی از مدعیان فتح لیگ برتر انگلیس یاد شود. دوران باشکوهی که شاید تکار دوباره آن برای هواداران این تیم فعلا کمی دور از دسترس باشد.

سوپر گل های فرانک لمپارد

سوپرگل های سوپر فرانکی

جنس برخی هافبک ها مثل جرارد یا لمپارد، شوتزنی و قدرت بالا بود. البته که در اینجا قصدی برای مقایسه این دو بازیکن نداریم. اما در نوع سبک بازی، شاید لمپارد کمی بیشتر از جرارد فانتزی باز تر بود و به نوعی قابلیت یک هافبک رجیستا را داشت. در مقابل جرارد هافبکی جنگنده تر با شوت های سرکش بود. زوجی ک سال ها در تیم ملی انگلیس نیز در کنار یکدیگر بازی کردند. لمپارد که همیشه شمار 8 را بر تن میکرد، با همین ویژگی شوت های سر ضرب و محکمی را روانه دروازه حریف میکرد. شوت های که گل های استثنایی زیادی را نیز به همراه داشت. به همین خاطر نیز در ابتدا این مقاله، ویدیو گل های زیبا و تماشایی فرانک لمپارد را آماده کردیم. تا برای دقایقی به دوران درخشش این هافبک خلاق بازگردیم.

یکی از قاب های جالب توجه برای این بازیکن گلزنی به تیم سابق بود. او که در سال های پایانی به تیم نیویورک سیتی منتقل شد، با توجه به مالکیت مشترک، برای یک فصل به صورت قرضی در تیم منچسترسیتی به میدان رفت. در یکی از این دیدارها او با لباس این تیم توانست دروازه چلسی را باز کند. البته که پس از گل به نشان تعصب به تیم سابق خود خوش حالی نکرد. چه در طول بازی و چه در پایان بازی، فرانک لمپارد از سوی هواداران چلسی به شدت مورد تشویق قرار گرفت. بازیکنی که بای سال ها در لباس آبی های لندن افتخارات مختلفی را توانست کسب کند. که شاید یکی از مهم ترین آن فتح اروپا بود.

همه افتخارات سوپر فرانکی

همه افتخارات لمپارد در فوتبال

پیش از اینکه به افتخارات کسب شده لمپارد بپردازیم، بد نیست به گزارشی که از میزان IQ او بدست آمد، اشاره ای کنیم. در سال 2009 شرکت Mensa طی گزارشی اعلام کرد که پس از انجام برخی آزمایشات و اطلاعات، میزان هوش فرانک لمپارد برابر با 150 است. که یکی از بالاترین ضرایب در میان هافبک های هان تا آن زمان بود. شاید همین ویژگی نشان دهنده دلایل عملکرد و قدرت تصمیم گیری این هافبک در زمین بود. بازیکنی که علی رغم شایستگی هایی که داشت، عناوین تیمی و فردی مختلفی نیز به دست آورد. که در ادامه به این عناوین خواهیم پرداخت.

  • کسب جام اینترتوت در تیم وستهام در سال 1999
  • قهرمانی در لیگ فوتبال انگلیس در فصل های 05-2004، 06-2005، 10-2009
  • بازیکن سال فوتبال انگلیس از سوی انجمن نویسندگان فوتبال این کشور در سال 2005
  • دومین بازیکن برتر دنیا در مراسم توپ طلا 2005
  • قهرمان در جام حذفی انگلیس در سال های 2007، 2009، 2010، 2012
  • قهرمانی در کارلینگ کاپ درسال های 2055 و 2007
  • قهرمانی در جام خیریه در سال های 2005 و 2009
  • قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سال 2012
  • قهرمانی در لیگ اروپا سال 2013

دیدگاهتان را بنویسید