ورزشگاه استمفورد بریج

ورزشگاه استمفوردبریج، خانه آبی های لندن

ورزشگاه استمفوردبریج (Stamford Bridge) استادیوم اختصاصی تیم فوتبال چلسی است، که در غرب شهر لندن واقع شده است.  این ورزشگاه به دلیل بازسازی های مختلف، در طول تاریخ خود ظرفیت های مختلفی داشته است. اما هم اکنون میزبان 41.837 نفر از هواداران فوتبال در خود است. از همین منظور این استادیوم به عنوان هفتمین ورزشگاه بزرگ شهر لندن شناخته می شود. عملیات ساخت این ورزشگاه به سده قبل و در سال 1876 بازمیگردد. که سبب شده تا استمفوردبریج تبدیل به یکی از قدیمی ترین استادیوم های فوتبال اروپا تبدیل شود.

تاریخچه ورزشگاه استمفوردبریج

ورزشگاه استمفوردبریج قدیمی

پس از یک سال از زمان شروع ساخت این ورزشگاه، یعنی در سال 1877 عملیات ساخت به پایان رسید. جالب است که بدانید این ورزشگاه ابتدا برای مسابقات دو و میدانی ساخته شده بود. ورزشگاهی که حتی پیش از بازسازی دارای پیست تارتان بود و عملا فاصله بین جایگاه هواداران با زمین مسابقه بسیار زیاد بود. عاملی که امروز به هیچ عنوان شبیه به گذشته نبوده و فاصله تماشاگران با چمن مسابقه بسیار کم است. در هر حال پس از چند سال و در سال 1904 دو بردار به نام های جوزف و گاس، اقدام به خرید این استادیوم کردند. این دو برادر که قصد توسعه و بهره برداری مناسب از ورزشگاه را داشتند، در سال 1905 اقدام به بازسازی آن کردند.

پس از بازسازی که بر روی استادیوم استمفوردبریج انجام شد، این ورشگاه به تیم فوتبال فولام دیگر تیم لندنی پیشنهاد شد. تا بازی های خود را در این ورزشگاه جدید انجام دهد. پیشنهادی که توسط فولامی ها رد شد تا باشگاه تازه تاسیس چلسی آن را برای بازی های خانگی خود انتخاب کند. پس از بازیسازی تنها یک جایگاه دارای صندلی بود و مابقی ورزشگاه و حتی طبقه دوم به صورت سیمانی استفاده میشد. به همین خاطر جمعیت زیادی میتوانست در ورزشگاه حاصر شود. از همین رو حتی تخمین زده میشود در برخی بازی ها تا 100 هزار نفر نیز در ورزشگاه استمفوردبریج حاضر میشدند. البته که در سال 1930 با ایجاد چند تغییر جدید، دو جایگاه برای نشتن تماشاچیان به ورزشگاه اضافه شد. که علاوه بر افزایش راحتی، سبب کاهش ظرفیت ورزشگاه شد.

دیدگاهتان را بنویسید