گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال

5 مدافع با بیشترین گل زده در تاریخ فوتبال

گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال بی شک لقبی جذاب برای بازیکنانی است که نه تنها دفاع کردن را خوب بلد بودند، بلکه امید تیمشان در گلزنی نیز محسوب می شدند. مدافعانی همه کاره که جور دیگر بازیکنان را نیز میکشیدند. در گذشته و با توجه به سیستم های بازی، گاهی مدافعان حرکات رو به جلوی بیشتری داشتند. به همین خاطر میتوانستند گلزنی بیشتری کنند. البته که در فوتبال مدرن نیز این شرایط نه تنها روی ضربات ایستگاهی که در جریان بازی نیز برای مدافعان پیش می آید. اما آنچه که از سیستم بازی و نقش بازیکن بیشتر اهمیت پیدا میکند، نبوغ و توانایی خود بازیکن است. کافی است نگاهی به اسامی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم بیندازید، تا به دلیل سطح کیفی آن ها را در دوران فوتبالشان برسیم.

5- گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال، سرخیو راموس/ 143 گل

سرخیو راموس و رکورد 142 گل در دوران فوتبال

پنجمین نفر برتر این لیست که کماکان مشغول بازی و اضافه کردن تعداد گل های خود است، سرخیو راموس، مدافع مشهور اسپانیایی است. این بازیکن مستحکم که علاوه بر زمین، یکی از موفق ترین مدافعان در نبردهای هوایی محسوب می شود، گل های زیادی را به ثمر رسانده است. شاید یکی از مهم ترین آن ها که به گل های راموس تایم نیز معروف شدند، گل هایی است که او در دقابق پایانی با لباس رئال مادرید وارد دروازه حریفان میکرد. گل ثانیه های پایانی او به اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان سال 2013 یکی از همین گل ها است. راموس گل های خود را در باشگاه های سویا، رئال مادرید، پاریس سن ژرمن و تیم ملی اسپانیا به ثمر رسانده است، و از جمله بازیکنانی است که جام های معتبری جهانی و اروپایی را تصاحب کرده است.

به دلیل قدرت بالای رهبری و البته قابلیت های تدافعی، از او به عنوان یکی از بهترین مدافعان تاریخ نیز نام برده میشود. البته با توجه به حضور برخی بازیکنان در این پست همانند پائولو مالدینی، فرانتس بکن بائر، فابیو کاناوارو و … همواره انتخاب بسیار سخت است. اما دستاوردهای بینظیر این مدافع مستحکم در کنار سم گلزنی بسیار بالا، او را در زمه بهترین ها قرار داده است. تا با گل های بسیار زیادی که زده است، با شایستگی در لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال قرار بگیرد.

4- مدافع گلزن، لوران بلان / 152 گل

لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ، لوران بلان

مدافع معروف فرانسوی و چهره آشنا برای فوتبالی ها، و چهارمین نفر از لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال کسی نیست جز لوران بلان. این مدافع مستحکم که در دوران فوتبال خود نمایش بینظیری ارائه میکرد و توانست با فرانسه قهرمانی در جام جهانی 1998 و یورو 2000 را کسب کند، در مجموع دوران فوتبال خود 152 گل به ثمر رساند. بلان در باشگاه های مون پلیه، ناپولی، سنت اتین، اوسر، بارسلونا، مارسی، اینتر و منچستریونایتد به میدان رفت. همچنین بلان 97 بازی ملی نیز در کارنامه دارد. شاید اگر سرخیو راموس در آخرین سال های دوران فوتبال خود کمی بهتر عمل کند، بتواند جای اسطوره فرانسوی ها را در این جدول بگیرد.

اگر نگاهی به تیم هایی که بلان در آن توپ زده است نگاهی بیندازیم، میبینم که بی شک یکی از بهترین مدافعان در نسل خودش بوده است. همچنین حضور در چهار لیگ معتبر اروپا یعنی لیگ 1 فرانسه، لالیگا، سری آ و البته لیگ فوتبال جزیره نشان از کیفیت بالای اوست. جالب است که او در تمامی تیم هایی که برایشان به میدان رفته است، حداقل موفق به زدن یک گل شده است. آماری که حتی برخی مهاجمان در ثبت آن در برخی فصول ناکام هستند.

3- فرناندو هیرو/ 163 گل

مدافعان گلزن تاریخ، فرناندو هیرو با 163 گل

یکی دیگر از اسطوره های رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ قرار دارد. فرناندو هیرو کاپیتان سابق رئال که یکی از رهبران برتر خط دفاعی فوتبال دنیا بود. این بازیکن تنومند اسپانیایی در دوران فوتبال خود توانست 163 گل را به ثمر برساند. که یک آمار فوق العاده برای یک مدافع مرکزی به حساب می آید. هیرو در مجموع برای تیم های وایادولید، رئال مادرید، الریان و بولتون بازی کرد. همچنین 89 بازی ملی نیز در کارنامه این بازیکن به چشم میخورد. تا با این تعداد گل به عنوان سومین نفر از لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال شناخته شود. ضمن اینکه هیرو علاوه بر خط دفاع، در تعدادی از بازی ها به عنوان هافبک نیز بازی کرده که این امر کمی به گل هایی که زده کمک کرده است.

2- دنیل آلبرتا پاسارلا/ 175 گل

دنیل آلبرتو پاسارلا یکی از رکدداران گلزنی تاریخ فوتبال به عنوان مدافع

در تاریخ فوتبال آرژانتین، اسطوره های زیادی در بین بهترین های تاریخ فوتبال به چشم میخورند. از مارادونا و لیونل مسی گرفته، تا آلبرتو پاسارلا که به عنوان یکی از گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال شناخته می شود. این مدافع در تیم های اتلتیکو سارامینتو، ریورپلاته، تیم فیورنتینا ایتالیا و همچنین اینتر بازی کرده است. همچنین 70 بازی ملی نیز در کارنامه این فوتبالیست به چشم میخورد. پاسارلا توانست با آلبی سلسته برای اولین بار با آرژانتین مقام قهرمانی جهان در سال 1978 را به دست بیاورد. همچنین این فوتبالیست سابق فوتبال، تجربه مربیگری تیم ملی کشورش در جام جهانی 1998 را نیز در کارنامه دارد. از پاسارلا به عنوان یکی از بهترین مداقعان تاریخ این کشور نیز یاد می شود که گل های زیادی به ثمر رسانده است.

1- گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال، رونالد کومان/ 253 گل

گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال رونالد کومان

به شک لقب گلزن ترین مدافع تاریخ برازنده اسطوره هلندی باشگاه بارسلونا است. کافی است نگاهی به تعداد گل های زده شده توسط 4 مدافع برتری که معرفی کردیم، بیندازیم و متوجه فاصله کومان با دیگر رقبا شویم. رکوردی که رونالد کومان در طول دوران بازی خود بر جای گذاشت، احتمالا حالا حالاها نیز توسط مدافع دیگری تهدید نخواهد شد. رونالد کومان که یکی از متخصصان زدن ضربات ایستگاهی بود، علاوه بر رکورد گلزن ترین مدافع، یکی از رکوردداران گل از روی ضربات ایستگاهی نیز به شمار می رود. تا نشان دهد این مدافع تا چه حد از کیفیت و استعداد بالایی برخوردار بوده است. کارنامه بازی و افتخارات او هم جام های مختلفی را در خود میبیند. از قهرمانی اروپا با بارسا و چندین جام مختلف در لیگ های اسپانیا و هلند.

اما شاید یکی از مهم ترین عنوان این مرد هلندی، قهرمانی اروپا در سال 1988 با تیم ملی هلند بود. جامی که سبب شد تا کارنامه کومان، هم در رده باشگاهی و هم در تیم ملی هلند ارزشمندتر شود. رونالد کومان در طول دوران خود برای تیم های خرونینگن، آژاکس، آیندهوون، بارسلونا و فاینورد به میدان رفته و موفق به گلزنی شده است. همچنین این مدافع که به عنوان نفر اول از لیست گلزن ترین مدافعان تاریخ فوتبال با 253 گل شناخته می شود، 78 بازی ملی نیز در کارنامه خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید