مدعیان قهرمانی یورو 2024

مدعیان قهرمانی یورو 2024

مدعیان قهرمانی یورو 2024 با مشخص شدن تیم های دور حذفی، شکل و رنگ تازه ای به خود گرفته است. علی رغم برخی شگفتی ها در این تورنمنت، اما کماکان تیم های اصلی که شانس قهرمانی این رقابت ها بودند، در جام حضور دارند. شاید یکی از مهم ترین اتفاقات در مسابقات یورو تا به این لحظه، حذف مدافع عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا بوده است. تیمی که حتی نه در مرحله حذفی و نه در مسابقه یک هشتم نهایی مقابل سوئیس، شکلی از یک تیم مدعی را نداشت. باید دید در میان تیم های مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت ها، کدام تیم جام را بالای سر میبرد. یا شاید هم به مانند جام ملتهای 2004 با یک شگفتی در پایان رو به رو خواهیم شد.

فینال بزرگ، آلمان مقابل اسپانیا

مدعیان قهرمانی جام ملت ها، اسپانیا یا آلمان

بی شک یکی از مهم ترین بازی ها که در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 برگزار خواهد شد، بین دو تیم اسپانیا و آلمان خواهد بود. هر دو تیم تا به اینجا در شکل و شمایل مدعیان قهرمانی یورو 2024 ظاهر شده اند. اما از شانس بد خیلی زود باید به مصاف یکدیگر بروند. و چاره ای نیست جز اینکه باید با یکی از این دو تیم خیلی زود خداحافظی کنیم. شاید تنها شگفتی دور گروهی برای آلمان تساوی مقابل سوئیس آماده بود. البته که همین سوئیس موفق شد با یک بازی برتر، ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند. اسپانیا نیز علی رغم خوردن یک گل مقابل گرجستان که اولین گل دریافتی آن ها در این مسابقه بود، توانستند بازی را خیلی قاطع و با برد 4 بر 1 به پایان برسانند. جالب است تنها گل دریافتی اسپانیا نیز گل به خودی بود.

با این حال میزبانی ژرمن ها در این مسابقات، در مقابل عطش پیروزی و تاکتیک منظم تر اسپانیا، سبب ایجاد یک بازی حساس خواهد شد. دو تیمی که فلسفه خاص خود را تحت هدایت مربیانی چون ناگلزمان و دلوفوئنته پیش میربرند. چرا که اگر نگاهی به بازی های دو تیم در این تورنمنت بیندازیم، میتوان دریافت هر دو تیم به عنوان یم مدعی عنوان قهرمانی در این رقابت ها حاضر شده اند. همچنین سطح بالای بازیکنان حاضر در ترکیب دو تیم، میتواند به خودی خود بر جذابیت های این بازی بیفزاید. دیداری که به ناچار پایانی است بر یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی در این رقابت ها.

مدعیان قهرمانی یورو 2024، فرانسه

فرانسه، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی یورو 2024

قطعا پس از بازی اسپانیا و آلمان، دیدار دو تیم پرتغال مقابل فرانسه از جذاب ترین مسابقات مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این دو تیم که تشکیل دهنده تیم های فینال یورو 2016 نیز بودند، باید در یک مسابقه حساس به مصاف یکدیگر بروند. خروس ها که در بازی قبل تیم خوب بلژیک را از پیش رو برداشتند، یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی یورو 2024 به شمار میروند. آن ها در سال 2016 به مقام نائب قهرمانی رسیدند. سال 2018 جام جهانی را بالای سر بردند. و جالب است که در جام جهانی 2022 نیز دوباره به فینال رسیدند. نسل آماده خروس ها که بازیکنان خوب بسیاری را در خود میبیند، از تیم های مدعی این جام به شمار میرود.

اگرچه عدم گلزنی فرانسوی در جریان مسابقه تا حدی فشار را روی آن ها افزوده و تبدیل به سوژه شبکه های مجازی و رسانه ها شده است، اما بازیکنان با تجربه این تیم، قطعا از پس این فشار برخواهند آمد. در آن سو پرتغال با بازیکنان خوب و البته امیدشان به رونالدو 39 ساله است، اما فعلا در قالب یک تیم مدعی ظاهر نشده است. آن ها که با دو گل به گرجستان باختند، در مقابل اسلوونی نیز در ضربات پنالتی و به سختی به دور بعد صعود کردند. شاید اگر درخشش دیگو کاستا در چارچوب دروازه این تیم نبود، پرتغال نیز یکی از حذف شده های بزرگ جام لقب میگرفت. البته که نمیتوان به طور کامل از این تیم چشم پوشی کرد. کافی است به بازی های این تیم در یورو 2016 نگاهی بیندازیم تا ببینیم چطور چراغ خاموش تا رسیدن به جام حرکت کردند.

مدعیان قهرمانی جام ملت های اروپا، انگلیس یا هلند؟

انگلیس و هلند از مدعیان قهرمانی در جام ملت های اروپا 2024

تا پیش از شروع رقابت ها، بی شک یکی از مدعیان قهرمانی یورو 2024 تیم فوتبال انگلیس بود. سه شیرها که بازیکنان خوب بسیار زیادی دارند، ابتدا با لیست دعوت شدگان توسط گرت ساوتگیت اهالی فوتبال را سورپرایز کردند. خط زدن جک گریلیش و مارکوس راشفورد و برخی دیگر از ستارگان، باعث تعجب فوتبالی ها شد. البته حضور دیگر ستاره ها، از عجیب بودن لیست دعوتی ها کاست. اما وقتی شاهد بازی برخی ستاره ها در پست های غیر تخصصی شان بودیم، شک و تردید نسبت به این تیم بیشتر شد. انگلیس اگرچه یک مدعی قهرمانی در جام ملت ها به شمار میرود، اما تا به اینجا نمایش خوبی ارائه نکرده است. مخصوصا اگر گل بینظیر بلینگام در آخرین دقیقه مقابل اسلواکی نبود، این تیم یکی از حذف شده های بزرگ جام لقب میگرفت.

اما هلند همیشه ناکام در تورنمنت ها، این بار اما با توپ پری به مسابقات پای گذاشته است. شاید اگر توازن و قدرتی که در خط دفاع این تیم وجود دارد، در خط هابک و یا حمله وجود داشت، بی شک از مدعیان قهرمانی یورو 2024 میتوانستند لقب بگیرند. گرچه آن ها که طعم یکبار قهرمانی در این رقابت ها را در سال 1988 چشیده اند، بسیار به تکرار این عنوان امیدوار هستند. کارشناسان و فوتبالی های صاحب نام کم تر از هلند به عنوان یک مدعی نام میبرند، اما نمایش های این تیم به گونه ای بوده که میتوان برای این تیم نیز شانس خوبی قائل شد. به شرطی که ابتدا بتوانند در مقابل تیم یکدست و خوب ترکیه در یک چهارم نهایی پیروز شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید