گل به خودی های یورو 2024، در انتظار یک رکورد

گل به خودی های یورو 2024 تبدیل به یکی از سوژه های اصلی کاربران درباره این رقابت ها شده است. این بازی ها که در کشور آلمان برگزار میشود، از همان بازی نخست شاهد به ثمر رسیدن گل به خودی بوده است. آنتونی رودیگر مدافع آلمان در جریان برد 5 بر 1 این تیم مقابل اسکاتلند، تنها گل حریف را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. تا با ثبت این گل، چراغ اول گل به خودی ها در این تورنمنت روشن شود. تا مشخص شود سالی که نکوست، از بهارش پیداست!

گل به خودی های یورو 2024

تعداد گل به خودی های یورو 2024

شاید با آغاز رقابت های یورو 2024 کم تر هواداری تصور به ثمر رسیدن این تعداد گل به خودی در جریان مسابقات را داشت. تعداد گل هایی که حتی از آقای گل فعلی جام نیز تعداد بیشتری دارد. در واقع با توجه به سبک فوتبالی که این روزها پیاده میشود، اهمیت کار با توپ توسط مدافعان و دروازبان بسیار مهم است. به همین خاطر در چند سال اخیر بیشتر شاهد اشتباهاتی چون از دست دادن توپ توسط آنها بودیم، و کم تر شاهد اشتباه مدافعان صاحب نام در زدن گل به تیم خودی میشدیم. اما با این حال در جریان رقابت های جام ملتهای 2024، شاهد ثبت یک رکورد ویژه هستیم. رکوردی که با 11 گل به خودی، برابر با تعداد گل های به خودی در یورو 2020 است. باید دید در پایان آیا این رکورد شکسته میشود یا خیر.

اما بد نیست نگاهی بیندازیم به گل های ثبت شده در این رقابت ها. گل هایی که بازیکنان به اشتباه دروازه خودی را باز کردند. تا با ثبت یک رکورد ویژه، مسابقات یورو در سال 2024 به پایان برسد. مسابقاتی که شاهد شکسته شدن برخی دیگر از رکوردها همانند تعداد کارت های زرد و قرمز نیز بود.

  • آنتونی رودیگر (آلمان – اسکاتلند) – دور گروهی
  • ماکسیمیلیان ووبر (فرانسه – اتریش) – دور گروهی
  • رابین هراناک (پرتغال – جمهوری چک) – دور گروهی
  • کلاوس جاسولا (ایتالیا – آلبانی) – دور گروهی
  • ریکاردو کالافیوری (ایتالیا – اسپانیا) – دور گروهی
  • سامت آکایدین (پرتغال – ترکیه) – دور گروهی
  • دنیل مالن (هلند – اتریش) – دور گروهی
  • رابین لی نورماند (اسپانیا – گرجستان) – یک هشتم نهایی
  • ژان فرتونگن (فرانسه – بلژیک) – یک هشتم نهایی
  • مرت مولدر (ترکیه – هلند) – یک چهارم نهایی
  • ژول کونده (فرانسه – اسپانیا) – نیمه نهایی

شکسته نشدن رکورد 2020

پس از برگزاری فینال رقابت ها و قهرمانی اسپانیا، رکورد گل به خودی های جام در همان عدد 11 باقی ماند. فینالی که اسپانیا توانست با نتیجه 2 بر 1 از سد انگلیس بگذرد. در این بازی مدافعان و بازیکنان هر دو تیم بسیار هشیارتر عمل کردند. تا علاوه بر حفظ نتیجه و بازی به نفع تیم خود، مانع از شکسته شدن رکورد گل به خودی های یورو 2024 شوند. به این ترتیب این جام نیز همانند دوره پیشین با ثبت 11 گل به خودی به پایان رسید. رکوردی که باید دید آیا در یوروهای آینده شکسته خواهد شد یا نه.

آمار گل به خودی های تاریخ جام ملتهای اروپا

مقایسه تعداد گل به خودی های زده شده در یورو 2024 با یوروهای گذشته

اما ثبت این رکورد جالب در دو یورو اخیر موجب شده تا نگاهی به دیگر یوروهای برگزار شده بیندازیم. در واقع در تاریخ برگزاری این تورنمنت اگر نگاهی به چند یورو پیشین بیندازیم، آمار گل به خودی های یورو 2024 و همچنین یورو 2020 با گذشته اصلا قابل قیاس نیست. چرا که شاهد یک اختلاف فاحش در تعداد این گل ها هستیم. به طور مثال در رقابت های یورو 2000 تنها شاهد یک گل به خودی بودیم. این آمار در سال 2004 به 2 گل رسید. در یورو 2008 که با قهرمانی ماتادورها به پایان رسید، هیچ گل به خودی در رقابت ها ثبت نشد. در سال 2012 نیز تنها 1 گل به خودی را شاهد بودیم. تنها در سال 2016 بود که به نسبت یوروهای پیشین، آمار 3 گل به خودی ثبت شده بود. که با تعداد 11 گل در یوروهای 2020 و 2024 اصلا قابل قیاس نیستند.

یورو 2000، یک گل به خودی

یورو 2004، 2 گل به خودی

یورو 2008، بدون گل به خودی

یورو 2012، یک گل به خودی

یورو 2016، 3 گل به خودی

یورو 2020، 11 گل به خودی

دیدگاهتان را بنویسید