رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا

رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا، آرژانتین تاریخ ساز میشود؟

رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا تیم های اروگوئه و آرژانتین هستند که در تاریخ این رقابت ها بیشترین قهرمانی را کسب کردند. این رقابت ها که از سال 1916 آغاز شده، یکی از قدیمی ترین تورنمنت های معتبر فوتبالی محسوب میشود. که قدمتی بیشتر از رقابت های جام جهانی نیز دارد. به همین خاطر قهرمانی در آن بین تیم های آمریکای جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است. مخصوصا کشورهایی که در این منطقه هستند، علاقه شدیدی به فوتبال دارند. به همین خاطر اعتبار این رقابت ها نه تنها بین فوتبال دوستان که در این منطقه بسیار زیاد است. البته که در سال های گذشته به دلیل اختلاف ساعت برگزاری با سایر نقاط جهان، از تعداد بینندگان آن کاسته شده، اما به هر جهت اخبار و اطلاعات آن توسط فوتبال دوستان با دقت پیگری میشود.

رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا

تیم هایی با بیشترین عنوان قهرمانی در مسابقات کوپا آمه‌ریکا

از سال 1916 که مسابقات کوپا آمریکا آغاز شد، تا به امروز 47 دوره از این رقابت ها برگزار شده است. و رقابت های سال 2024 که در کشور آمریکا برگزار میشود، 48 امین دوره این بازی ها است. در طول این رقابت ها و پیش از بازی های 2024، کشورهای آرژانتین و اروگوئه با کسب 15 قهرمانی بیشترین تعداد عنوان قهرمانی را از آن خود کرده اند. تا شانه به شانه یکدیگر به عنوان پرافتخارترین تیم های تاریخ کوپا آمریکا شناخته شوند. جالب است که پس از این دو کشور برزلی ها با یک اختلاف نسبتا زیادی در رتبه سوم قرار گرفته است. برزیل که با 5 قهرمانی رکورددار عنوان قهرمانی در جام جهانی است، در این بازی ها موفق به کسب 9 قهرمانی شده است. تا سلطه این کشور در فوتبال جهان، فعلا شامل حال رقابت های کوپا نشود.

جالب است برزیلی ها در حالی سومین تیم پرافتخار کوپا به حساب می آیند که آن ها با 4 قهرمانی در رقابت های جام کنفدراسیون ها نیز رکورددار هستند. به هر حال پس از برزیل، پاراگوئه، شیلی و پرو با کسب 2 عنوان قهرمانی در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین کلمبیا و بولیوی نیز با یک قهرمانی در فهرست رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا قرار دارند.

  • آرژانتین: 16 قهرمانی – 14 نقره – 5 برنز
  •  اروگوئه: 15 قهرمانی – 6 نقره – 9 برنز
  •  برزیل: 9 قهرمانی – 12 نقره – 7 برنز
  •  پاراگوئه: 2 قهرمانی – 6 نقره – 7 برنز
  •  شیلی: 2 قهرمانی – 4 نقره – 5 برنز
  •  پرو: 2 قهرمانی – 1 نقره – 8 برنز
  • کلمبیا: 1 قهرمانی – 2 نقره – 5 برنز
  •  بولیوی: 1 قهرمانی – 1 نقره – 0 برنز

تاریخ سازی آرژانتین در کوپا 2024؟

آرژانتین در آستانه کسب رکورد پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا آمریکا

آرژانتین که توانست همچون دوره گذشته اینبار نیز به دیدار پایانی راه یابد، بسیار امیدوار به تکرار عنوان قهرمانی خود است. آن ها که با رهبری لیونل مسی و زیر نظر لیونل اسکالونی نتایج بسیار خوبی گرفته اند، بسیا امید دارند تا به تنهایی عنوان پرافتخارترین تیم کوپا آمه‌ریکا را از آن خود کنند. جالب است که این تیم در 5 سال گذشته تنها 2 بار طعم شکست را چشیده و آمار بینظیری از خود به جای گذاشته است. که علاوه بر قهرمانی کوپا آمریکا 2021، میتوان به قهرمانی در جام جهانی 2022 و قهرمانی در فینالیسنا اشاره کرد. در صورت کسب عنوان قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکا 2024، آن ها به تنهای در صدر جدول لیست رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا قرار خواهند گرفت. دیداری که باید به مصاف کلمبیا بروند که آن ها نیز نتایج خوبی کسب کرده اند.

رکوردشکنی آرژانتین پس از کسب قهرمانی کوپا 2024

آرژانتین با 16 قهرمانی از رکوردداران قهرمانی کوپا آمریکا

پس از برگزاری دیدار نهایی بین دو تیم آرژانتین و کلمبیا در استادیوم هارد راک شهر میامی که حواشی زیادی هم داشت، این تیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. آرژانتینی ها که تا دو دوره قبل در رده دومین تیم های پرافتخار کوپا آمه‌ریکا قرار داشند، حالا با کسب دو قهرمانی پیاپی و با پشت سر گذاشتن اروگوئه تبدیل به پرافتخارترین تیم این رقابت ها شدند. همچنین کلمبیا که یک قهرمانی در تاریخ خود به دست آورده بود، از دستیابی به دومین قهرمانی خود بازماند.

دیدگاهتان را بنویسید