برترین گل های فینال یورو

برترین گل های تاریخ فینال یورو

برترین گل های فینال یورو به خودی خود به تنهایی از زیباترین گل های تاریخ این مسابقات نیز به حساب می آیند. در واقع در طول تاریخ این رقابت ها که قدمتی 64 ساله دارد، گل های زیبایی در دیدار نهایی به ثمر رسیده اند. بازی هایی که از سال 1960 و با قهرمانی شوروی آغاز شده است. بی شک یکی از زیباترین گل های تاریخ یورو و البته تاریخ فوتبال، گل زیبای مارکو فان باستن هلندی در فینال سال 1988 به شوروی بوده است. گلی زیبا و منحصر به فرد که تبدیل به یکی از بهترین دوران شده است. به بهانه دیدار نهایی اسپانیا و آلمان در فینال رقابت های 2024، مروری میکنیم به زیباترین گل های تاریخ جام ملت های اروپا، که توسط بازیکنان مختلف به ثمر رسیده است.

برترین گل های فینال یورو، مارکو فان باستن

از زیباترین گل های تاریخ فینال جام ملت های اروپا، گل فان باستن در فینال 1988

اغراق نیست اگر بخواهیم گل فان باستن را به عنوان یکی از زیباترین و برترین گل های فینال یورو انتخاب کنیم. گلی خاصی که توسط ستاره هلندی در دیدار نهایی سال 1988 به ثمر رسید. گلی که موچب شد تا هلند با برتری دو گله مقابل حریف، مهم ترین و تنهاترین دستاورد تاریخ فوتبال خود را به دست بیاورد. هلندی که به عنوان ناکام فینال ها شناخته میشود، در یورو 2024 نیز در نیمه نهایی توسط سه شیرها از دور رقابت ها کنار رفت. فان باستن که سه توپ طلا را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد، بی شک یکی از برترین گل های نه تنها دیدارهای نهایی که تاریخ این مسابقات را از گوشه زمین و با یک ضربه والی به ثمر رساند. گلی که تاریخ یورو و همچنین لاله های نارنچی را با یک پیوند خاص به یکدیگر متصل کرده است.

از گل طلایی ترزگه تا گل زیبای ادر پرتغالی

از برترین گل های فینال یورو، گل دیوید ترزگه به ایتالیا در فینال یورو 2000

یکی از جذاب ترین یوروهای تاریخ بی شک به سال 2000 برمیگردد. جایی که بسیاری از ستاره های فوتبال در این یورو حاضر بودند. از زیدان و بارتز و امانوئل پتی گرفته، تا فیگو، اوون، مالدینی، توتی و … ستاره هایی که در اوج جوانی و فوتبال خود بودند. دیدار نهایی این رقابت ها بین دو تیم فرانسه و ایتالیا برگزار میشد. ایتالیا که تا دقایق پایانی با تک گل مارکو دل وکیو از حریف پیش بود و تا آستانه فتح جام پیش رفت بود، در آخرین لحظات بازی را مساوی دید. ویلتورد ستاره آرسنالی تیم ملی فرانسه در دقیقه 94 بازی را به تساوی کشاند تا در وقت های اضافه شاهد یکی از برترین گل های فینال یورو باشیم. جایی دیوید ترزگه با یک ضربه روپا زیبا دروازه تولدو را باز کرد تا فرانسه قهرمان رقابت های یورو 2000 شود.

البته این تنها گل زیبا این رقابت ها نبود، چرا که اگر سری به دیدار نهایی سال 2016 بزنیم، یک گل زیبا دیگر هم خواهیم داشت. جایی که یکبار دیگر فرانسه میزبان یک پای فینال بود و اینبار باید به مصاف پرتغال میرفت. پرتغالی ها که به دلیل مصدومیت ستاره خود کریس رونالدو با شوک موتاجه بودند، با شوت از راه دور زیبا ادر توانستند در وقت های اضافی بازی را به نفع خود تمام کنند. تا با یکی از زیباترین گل های فینال یورو برای اولین بار فاتح لاین رقابت ها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید