برترین های یورو 2024

برترین های یورو 2024 مشخص شدند

برترین های یورو 2024 در حالی شب گذشته و در پایان دیدار نهایی بین اسپانیا و انگلیس مشخص شدند که نام های جالبی در بین خود دیدند. از انتخاب 6 آقای گل در این پیکارها گرفته تا عدم دستیابی هری کین و یاران به اولین جام معتبر ملی خود. البته که کین در رده باشگاهی نیز تاکنون توفیقی نداشته و علی رغم گلزنی های بسیاری که داشته، هنوز نتوانسته اولین جام دوران خود را کسب کند. در هر صورت پس از قهرمانی اسپانیا در یورو 2024 و تاجگذاری ماتادورها در این رقابت ها، بیشترین سهم از برترین های این دوره نیز به اسپانیایی ها تعلق گرفت.

بهترین بازیکن یورو 2024، رودری

رودی بهترین بازیکن یورو 2024

رودری هافبک دفاعی خلاق باشگاه منچسترسیتی به عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شد. این بازیکن که تاثیر فوق العاده ای در توازن بین خط دفاع و حمله ایفا میکند، کمربند میانی خط هافبک ماتادورها در این رقابت ها نیز بود. البته که در دیدار فینال و بین دو نیمه به دلیل مصدومیتی که برایش اتفاق افتاد با مارتین زوبیمندی تعویض شد. اتفاقی که شاید میتوانست شرایط اسپانیا را متزلزل کند اما به هر حال زوبیمندی نیز نمایش خوبی به عنوان یار تعویضی از خود نشان داد. این جایزه که با نظر کارشناسان و رای نهایی افرادی چون فابیو کاپلو، مشل اونیل، اوله گونار سولسشر، دیوید مویس، رافا بنیتس، لوپسکو و فرانک دی بوئر به رودی، یکی از برترین های یورو 2024 اهدا شد. عنوانی که با نمایش های این بازیکن بی شک شایسته آن بود.

یامال، بازیکن جوان و بهترین پاسور جام ملتهای اروپا

لامینه یامال، آقای پاس گل و بهترین بازیکن جوان جام ملتهای 2024

بی شک ستاره کم سن و سال لاروخا یکی از پدیده ها و از برترین های یورو 2024 بود. لامینه یامال که همین چند روز پیش شمع تولد 17 سالگی خودش را فوت کرد، به عنوان بهترین بازیکن جوان در یورو 2024 انتخاب شد. او که توانست پاس گل اول اسپانیا در دیدار نهایی را به دیگر زوج موفق خود در این تورنمنت یعنی نیکو ویلیامز دهد، با 4 پاس گل، به عنوان آقای پاس گل رقابت ها نیز دست یافت. این دو بازیکن که احتمالا زوج خط حمله سال دیگر بارسلونا  را تشکیل خواهند داد، بی شک از خطرناک ترین های اروپا خواهند شد. ضمن اینکه نمیتوان به سادگی از گل فوق العاده یامال در دیدار نیمه نهایی مقابل فرانسه نیز بگذریم. گلی تبدیل به یکی از زیباترین گل های تاریخ رقابت های یورو تبدیل شد.

عنوان آقای گلی مشترک 6 بازیکن در یورو

برترین های یورو 2024، 6 بازیکن آقای گل رقابت ها

این دوره از مسابقات، یکی از عجیب ترین دوره های رقابت های تاریخ یورو بود. چرا که بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده، گل به خودی بودند. در واقع در جدول گلزنان، گل به خودی با 11 گل در صدر قرار دارد. رکوردی که برابر با دوره های قبل بود و شاهد گل به خودی های زیادی توسط بازیکنان بودیم. اما در جدول برترین های یورو 2024، 6 بازیکن با 3 گل به عنوان آقای گل رقابت های انتخاب شدند. جالب است که یوفا اعلام کرد تنها فاکتور برای آقای گلی تعداد گل هاست. و به تعداد پاس گل یا کارت های دریافتی توجهی ندارد. به همین خاطر 6 جایزه برترین گلزن رقابت ها برای این دوره تدارک دیده شد. بی شک حضور هری کین در بین بهترین گلزنان که باز هم دستش از جام کوتاه ماند، از نکات بارز این بخش است.

  • هری کین (انگلیس): 3 گل
  • کودی خاکپو (هلند): 3 گل
  • دنی اولمو (اسپانیا): 3 گل
  • جمال موسیالا (آلمان): 3 گل
  • گئورگ میکائوتادزه (گرجستان): 3 گل
  • شرانز (اسواکی): 3 گل

دیدگاهتان را بنویسید