مسی، پرافتخارترین فوتبالیست دنیا

مسی، پرافتخارترین فوتبالیست دنیا

پرافتخارترین فوتبالیست دنیا قطعا لقبی است که هر فوتبالیست در دنیا آرزوی رسیدن به آن را دارد. فارغ از افتخار فردی که این عنوان در پی دارد، تجربه کسب مقام های قهرمانی در تورنمنت های مختلف میتواند بسیار جذاب باشد. اتفاقی که این روزها برای بازیکن با کیفیتی چون هری کین تبدیل به یک ترول شده است. بازیکنی که علی رغم گلزنی های بسیاری که در سال های اخیر در تیم های باشگاهی و ملی داشته، موفق به کسب هیچ قهرمانی نشده است. این پرافتخارترین بازیکنی که پیشتر نامش برای سال ها در صدر قرار داشت، دنی آلوز برزیلی بود. بازیکنی با کیفیت که البته حواشی چند وقت اخیرش حسابی سر و صدا کرده بود. با این حال پس از قهرمانی در کوپا آمریکا 2024، لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی این عنوان را از آن خود کرد.

پرافتخارترین فوتبالیست دنیا

لیونل مسی، پرافتخارترین فوتبالیست دنیا با 45 عنوان قهرمانی

طی سال ها اخیر، مخصوصا در مراسم توپ طلا، رقابت شدیدی بین دو ستاره فوتبال دنیا یعنی لیونل مسی و کریستانو رونالدو وجود داشت. البته که این رقابت در تمامی بخش های گلزنی و کسب جام، چه در رقابت های باشگاهی و چه رده ملی ادامه داشت. با این حال در کنار تمامی رکوردهای مختلفی که این دو اسطوره فوتبال جهان در بیش از دو دهه فعالیت به نام خود زدند، کسب عنوان قهرمانی یکی از جذابیت های آن است. جایی که در بخشی از عناوین ستاره پرتغالی و در سایر بخش ها اسطوره آرژانتینی از دیگری جلو هستند. اما شاید عنوان پرافتخارترین فوتبالیست دنیا لقب جذابی برای یک رقابت جدید بین آن ها باشد. رقابتی که لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی ها به تنهایی در صدر آن قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم، دنی آلوز پیش تر برای سال ها این عنوان را در اختیار داشت. او که همراه با بارسلونا به عناوین مختلفی دست پیدا کرده بود، در تیم هایی چون یوونتوس و پاریس سن ژرمن نیز جام های زیادی به ست آورد. تا به تنهایی در صدر این لیست قرار بگیرد. اما طی این سال ها که مسی کماکان به فوتبال و کسب جام ادامه میدهد، توانست با 45 عنوان قهرمانی، صدر این لیست را از آن خود کند. افتخاراتی که کمتر بازیکنی در دنیا میتواند به آن ها دست یابد. شاید بتوان گفت مسی در طول دوران فوتبالش به تمامی عانوین و افتخارات مهم فردی و تیمی دست پیدا کرده است. افتخاراتی که بسیار سخت است تا بازیکنی بتواند آن ها را تکرار کند.

مسی کماکان در فکر قهرمانی

مسی پس از قهرمانی جام 2022، در اندیشه حضور در جام جهانی 2026

شاید پس از کسب دومین نایب قهمانی در کوپا سال 2016 بود که مسی را به فکر خداحافظی از تیم ملی انداخت. او که به شدت از کسب جام با لباس کشورش عاجر شده بود، قصد داشت تا به بازی های ملی خود پایان دهد. حضور در فینال جام جهانی 2018 و باز هم ناکام در قهرمانی در این رقابت ها. آن زمان اوج مقایسه مسی با دیگر اسطوره فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا نیز بود. جایی که همگان بر این ادعا پافشاری میکردند که اگر مسی میخواهد خود را در حد و اندازه بازیکنی چون مارادونا بداند، باید قهرمانی جهان کسب کند. اما هما سعادت از کوپا 2021 بر شانه های این اسطوره آرژانتینی نشست. تا پس از قهرمانی در آن تورنمنت، جام جهانی 2022 و تکرار قهرمانی کوپا در سال 2024 و تبدیل شدن به پرافتخارترین فوتبالیست دنیا نصیب این بازیکن شود.

شاید قهرمانی دوباره او با آرژانتین و کسب 45 امین جام و عبور از دنی آلوز با 44 قهرمانی، شیرینی این برد را دو چندان کرد. البته که مصدومیت تلخ او که موجب تعویض این ستاره شد، برای دقایقی همه را نگران کرد. اما لائورتا مارتینز توانست با گل خود، قهرمانی دیگری برای آرژانیتن به ثبت برساند. جالب است با این قهرمانی آرژانتین توانست با 16 قهرمانی در کوپا آمریکا و عبور از اروگوئه، تبدیل به پرافتخارترین تیم در این رقابت ها نیز شود. مسی که سرمست قهرمانی با کشورش بود، ادعا کرد تا هر زمان که بتواند بازی کند و مفید باشد، به فوتبال ادامه خواهد داد. باید دید لیونل مسی در جام جهانی 2026 که به میزبانی سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار میشود و تا آن زمان 39 ساله خواهد شد در ترکیب آلبی سلسته حضور خواهد داشت یا نه.

جام ها و افتخارات ملی و باشگاهی لیونل مسی

افتخارات و جام های باشگاهی و ملی لیونل مسی به عنوان پرافتخارترین فوتبالیست دنیا

در طول دوران پرافتخار این فوتبالیست، جام ها و عناوین مختلفی به چشم میخورند. افتخاراتی که هم در رده ملی، و هم باشگاهی دستاوردهای بزرگی به حساب می آیند. در واقع عنوان مهمی در تاریخ فوتبال وجود ندارد که مسی موفق به فتح آن نشده باشد. در ادامه به 45 جام کسب شده توسط این اسطوره فوتبال میپردازیم. افتخاراتی که فارغ از جوایزی است که او به صورت انفرادی به دست آورده است. جام هایی که او را تبدیل به پرافتخارترین فوتبالیست دنیا کرده اند.

رده باشگاهی:

  • قهرمانی لالیگا اسپانیا: 10 قهرمانی
  • قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا: 8 قهرمانی
  • کوپا دل ری: 7 قهرمانی
  • لیگ 1 فرانسه: 2 قهرمانی
  • جام حذفی فرانسه: 1 قهرمانی
  • لیگ قهرمانان اروپا: 4 قهرمانی
  • سوپرجام اروپا: 3 قهرمانی
  • باشگاه های جهان: 3 قهرمانی
  • جام جهانی فوتبال: 1 قهرمانی
  • کوپا آمریکا: 2 قهرمانی
  • فینالیسما: 1 قهرمانی
  • المپیک تابستانی: 1 قهرمانی
  • جام جهانی زیر 20 سال: 1 قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید