پرافتخارترین تیم های ملی جهان

پرافتخارترین تیم های ملی فوتبال جهان

پرافتخارترین تیم های ملی بر اساس تعداد جام های کسب شده مشخص شدند. پس از برگزاری رقابت های یورو و همچنین کوپا آمریکا، بسیاری بر آن شدند تا بدانند که کدام تیم های ملی جهان صاحب بیشترین جام در تاریخ فوتبال هستند. بر همین اساس در ادامه به معرفی تیم های خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که جام های معتبر فوتبال برای این رده بندی لحاظ شده است. و از برخی جام های فاقد اهمیت یا دوستانه صرف نظر شده است.

پرافتخارترین تیم های ملی

آرژانتین در چند سال گذشته بسیار موفق عمل کرده است. تا جایی که علاوه بر قهرمانی در کوپا آمریکا سال 2021، موفق به فتح جام جهانی در سال 2022 نیز شد. آن ها فینالیسما را نیز از آن خود کردند تا با تکرار قهرمانی در کوپا سال 2024 به تنهایی در صدر برترین تیم های فوتبال ملی جهان از حیث کسب جام قرار بگیرند. ضمن اینکه آن ها با 16 قهرمانی و پیشی گرفتن از اروگوئه، تبدیل به پرافتخارترین تیم تورنمنت کوپا آمه‌ریکا نیز شدند. پس از آرژانتین که 22 قهرمانی دارد، تیم ملی فوتبال اروگوئه قرار گرفته است. تیمی که تصور حضور آن ها در رده دوم شاید عجیب باشد. اما به لطف 15 قهرمانی در قدیمی ترین رقابت فوتبال یعنی کوپا آمه ریکا، آن ها را تا رده دوم لیست بالا آمده اند.

رتبه سوم به رکورددار قهرمانی در رقابت های جهان اختصاص دارد. برزیلی ها که از تیم های مدعی در تمامی جام ها محسوب میشوند، در کارنامه خود با 17 قهرمانی در رتبه سوم لیست پرافتخارترین تیم های ملی فوتبال جهان قرار گرفته اند. جالب است که در بین سه تیم اول پرافتخار دنیا، همگی از قاره آمریکای جنوبی هستند. البته رتبه چهارم نیز به تیمی از آمریکای مرکزی یعنی مکزیک اختصاص پیدا کرده است. آن ها که رکورددار قهرمانی در جام کونکاکاف هستند، در رده چهارم قرار گرفته اند. مکزیکی به لطف 12 قهرمانی در این جام توانستند خود را به عنوان یک تیم پرافتخار در جهان مطرح کنند. البته که آن ها یک قهرمانی با ارزش در جام کنفدراسیون ها نیز در کارنامه خود دارند.

لیست بیشترین جام قهرمانی ملی فوتبال دنیا

لیست پرافتخارترین تیم های ملی دنیا، آرژانتین در صدر

اما اگر بخواهیم نگاهی به لیست برترین ها بیندازیم، اسامی جالب توجهی در آن حضور دارند. ضمن اینکه خواهیم دید که هر تیم در کدام جام ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. در لیست پرافتخارترین تیم های ملی، تعداد جام های کسب شده اهمیت دارد، و توجهی به ارزش جام کسب شده نشده است. چرا که دراین صورت شاید برزیل به دلیل کسب 5 عنوان قهرمانی در جهان باید صدرنشین میشد. یا اسپانیا که با قهرمانی در جام ملت های اروپا در سال 2024 و کسب چهارمین عنوان خود میتوانست در رده بعدی قرار بگیرد.

1. آرژانتین: 23 قهرمانی (3 جام جهانی، 16 کوپا آمریکا، 1 جام کنفدراسیون ها، 1 فینالیسما، 2 المپیک)
2. اروگوئه: 19 قهرمانی (2 جام جهانی، 15 کوپا آمریکا، 2 المپیک)

3. برزیل: 18 قهرمانی (5 جام جهانی، 9 کوپا آمریکا، 4 جام کنفدراسیون ها)
4. Flag_of_Mexi مکزیک: 13 قهرمانی (12 جام کونکاکاف، 1 جام کنفدراسیون ها)
5. آمریکا: 10 قهرمانی (7 جام طلایی کونکاکاف، 3 لیگ ملت های کونکاکاف)
6. آلمان: 9 قهرمانی ( 4 جام جهانی، 3 جام ملت های اروپا، 1 جام کنفدراسیون ها، 1 المپیک)
7. فرانسه: 9 قهرمانی (2 جام جهانی، 2 یورو، 1 جام بین قاره ای، 1 لیگ ملت های اروپا، 1 المپیک، 2 جام کنفدراسیون ها)
8. ایتالیا: 7 قهرمانی (4 جام جهانی، 1 جام ملت های اروپا، 1 المپیک)
9. مصر:7 قهرمانی (7جام ملت های آفریقا)
10. اسپانیا: 7 قهرمانی (1 جام جهانی، 4 جام ملت های اروپا، 1 لیگ ملت های اروپا، 1 المپیک)

پرافتخارترین تیم های ملی فوتبال در هر قاره

رکوردداران قهرمانی فوتبال در هر قاره

اما اگر بخواهیم به صورت قاره ای به لیست پرافتخارترین تیم های ملی جهان نگاهی بیندازیم، شرایط کمی متفاوت است. جایی که شاهد حضور تیمی چون نیوزلند نیز در این لیست خواهیم بود. در این لیست تیم ملی فوتبال آرژانتین با 16 قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در قاره آمریکای جنوبی با کسب قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکا کسب کرده است. در قاره اقیانوسیه نیوزلند 6 قهرمانی کسب کرده است. اسپانیا با 4 قهرمانی رکورددار یورو است و مصری نیز 7 قهرمانی در جام ملت های آفریقا کسب کرده است. ژاپن نیز توانسته با کسب 4 قهرمانی بیشترین تعداد عنوان قهرمانی در آسیا را به دست بیاورد. تا تشکیل دهنده تیم های رکورددار قهرمانی در هر قاره باشند.

دیدگاهتان را بنویسید