ریکاردو کالافیوری

انتقال ریکاردو کالافیوری به آرسنال، آرتتا در جستجوی خوشبختی

ریکاردو کالافیوری مدافع مستحکم و البته جذاب فصل گذشته بولونیا شگفتی ساز بود. این تیم که به همراه تیاگو موتا توانست با خلق شگفتی در رده پنجم سری آ قرار بگیرد، نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. تا علاوه بر شاهد حضور برخی از بازیکنان این تیم در ترکیب تیم های ملی و حضور در یورو 2024، شاهد سیل پیشنهادات به سمت این تیم برای به خدمت گرفتن ستاره هایشان نیز باشیم. یکی از این ستاره ها، رهبر خط دفاعی این تیم یعنی کالافیوری بود. این بازیکن که در ترکیب تیم ملی ایتالیا در یورو نیز حاضر بود، نمایش درخشانی در خط دفاعی این تیم داشت. تا شاهد ظهور یک ستاره جدید در قلب خط دفاعی فوتبال اروپا باشیم.

ریکاردو کالافیوری در آستانه انتقال به آرسنال

کالافیوری در آستانه انتقال به آرسنال

کالافیوری کمتولد سال 2002 شهر رم است. این فوتبالیبست که در تمام رده های تیم ملی ایتالیا بازی کرده است، فصل گذشته از برترین مدافعان لیگ سری آ بود. بازیکنی که نقشی مهم در موفقیت تاریخی تیم بولونیا داشت. تا آن ها بتوانند سهمیه فصل پیش رو لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کنند. بازی های جذاب این تیم سبب شد تا بسیاری از باشگاه ها برای به خدمت گرفتن ستاره های این تیم دست به کار شوند. تا جایی اولین انتقال مهم این تیم پیوستن سرمربی موفق این باشگاه یعنی تیاگو موتا به یوونتوس باشد. مربی که توانست با ایده های جذاب خود، فوتبالی زیبا را همراه با نتیجه به دست بیاورد.

اما یکی از انتقال های مهم که در حال نهایی شدن است، پیوستن ریکاردو کالافیوری به باشگاه آرسنال است. میکل آرتتا که در چند سال گذشته به شدت سودای قهرمانی در لیگ انگلیس را در سر میپروراند، سعی دارد با جذب بهترین ها بالاخره به این مهم دست یابد. کاری سخت که با حضور رقیبان سرسختی چون منچسترسیتی هنوز به آن نرسیده است. آرتتا که در دو سال گذشته فاصله چندانی با قهرمانی نداشت، نتوانست در مقابل همکار سابق و به نوعی استاد خود یعنی پپ گواردیولا موفق عمل کند. حالا برای استحکام بخشیدن به خط دفاعی خود، میخواهد زوج جذاب کالافیوری – سالیبا را در خط دفاعی تیمش تشکیل دهد. آرسنالی ها برای به خدمت گرفتن این بازیکن، حدود 50 میلیون یورو باید به بولونیا بپردازند.

مدافع چپ پا در قلب خط دفاعی آرسنال

ریکاردو کالافیوری در لباس تیم ملی ایتالیا

در صورت نهایی شدن این انتقال، باید شاهد حضور این مدافع در قلب خط دفاعی آرسنالی ها باشیم. این بازیکن چپ پا که استیل و قدرت بدنی بسیار خوبی هم دارد، نمایش خوبی هم در مسابقات یورو داشت. البته که شاید تنها نکته منفی ریکاردو کالافیوری گل به خودی بود که در جریان مسابقه مقابل اسپانیا، وارد دروازه خودی کرد. اما در مجموع در تورنمنت یورو 2024 نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت. در صورت نهایی شدن این انتقال، باید شاهد حضور این بازیکن در تور پیش فصل آرسنالی ها در کشور آمریکا باشیم.

رسمی شدن حضور کالافیوری در تیم آرتتا

پیوستن ریکاردو کالافیوری به آرسنال به صورت رسمی

میکل آرتتا که به شدت به دنبال جذب این مدافع 22 ساله بود، بالاخره موفق شد به یکی از مهم ترین اهداف نقل و انتقالاتی خود دست یابد. آرتتا که با ادو، بازیکن سابق آرسنال و مدیر ورزشی فعلی باشگاه در ارتباط بود، خیلی جدی پیگیر این انتقال شده بود. انتقالی که سرانجام با عقد قراردادی 5 ساله به ارزش 45 میلیون یورو از بولونیا به آرسنال نهایی شد. ریکاردو کالافیوری که 12 سال در تیم های پایه رم حضور داشت، پس از حضور در بازل سوئیس، در فصل گذشته دوباره به ایتالیا و این بار تیم بولونیا تحت هدایت موتا پیوست. درخشش این بازیکن در این تیم، که شگفتی ساز سری آ نیز شدند، با حضور درخشان در مسابقات یورو توامان شد. تا جایی که حالا شاهد حضور این مدافع جوان و آینده دار در باشگاه لندنی انگلیس هستیم.

باید دید پس از این انتقال که یکی از مهم ترین جابجایی بازیکنان در این پنجره فوتبال اروپا محسوب میشد، سرانجام انتقال نیکو ویلیامز به بارسلونا چه خواهد شد. دو بازیکنی که پس از درخشش در یورو، مورد توجه بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی قرار گرفته بودند. تا به اینجا که تکلیف یکی از آن ها مشخص شده، باید دید کلاف پیچیده دیگری جابجایی مهم اروپا چه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید