باشگاه ونتزیا و فرار از ورشکستگی با دریک

فرار باشگاه ونتزیا از ورشکستگی و سقوط، داستان دراماتیک ونیز

باشگاه ونتزیا ایتالیا از تیم های قدیمی این کشور به حساب می آید، که در سال 1907 تاسیس شده است. این تیم که نماینده شهر ونیز ایتالیا است، از جمله تیم های جذاب رقابت های لیگ ایتالیا محسوب میشود. ونتزیا که پس از سال ها حضور در دسته های پایین لیگ این کشور توانست در فصل 02-2001 پس از بیست سال دویاره به سری آ برگردد، امید زیادی به موفقیت داشت. البته که آن ها دوباره طعم سقوط را چشیدند. با این حال با صرف هزینه های بی بازگشت، آن ها دوباره تا سال 2022 در سری بی حضور داشتند. تا اینکه نقطه عطف این باشگاه در همان سال و موفقیت در پلی آف حضور در سری آ فصل بعدی اتفاق افتاد. جایی که باشگاه به دلیل بدهی انباشته گذشته در حال فروپاشی و ورزشکستگی قرار گرفت.

شروع صعود باشگاه ونتزیا و سقوط مالی این تیم

جشن صعود تیم ونتزیا به دسته بالاتر فوتبال ایتالیا

برای بررسی داستان این تیم شاید بد نباشد که به سال 2017 بازگردیم. جایی که این تیم با رهبری پیپو اینزاگی توانست با غلبه بر دیگر تیم ریشه دار ایتالیا یعنی پارما، به سری B رقابت های فوتبال ایتالیا صعود کند. تیمی که در زمانی بازیکنان مطرحی چون آلوارو رکوبا و کریستین ویری را در ترکیب داشت، آماده حضور دوباره در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا بود. باشگاه ونتزیا اما پس از یک دوره حضور در سری آ، دوباره به دسته پایین تر سقوط کرد. با این حال در تمامی این سال ها، هزینه های جاری باشگاه برای مالکان دردسر ساز بود. چرا که آن ها با صرف هزینه، امید به بقا تیم در سری آ را داشتند. با این حال سقوط آن ها تمامی معاملات را بر هم زد.

با اینکه اوضاع مالی باشگاه آنچنان تعریفی نداشت، اما به شکلی معجزه آسا این تیم توانست در فصل قبل سری آ دوباره حضور پیدا کند. در واقع علی رغم سیر صعودی تیم در فوتبال، سیر نزولی وضعیت مالی باشگاه نیز آغاز شد. تا جایی که آن ها پس از سقوط در فصل 22-2021 به سری بی، با مشکلات زیادی رو به رو بودند. با این حال یک سال بعد آن ها مجوز حضور در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا یعنی سری آ را به دست آوردند. اما اگر یک کمک معجزه آسا برای سر و سامان دادن به اوضاع مالی باشگاه نبود، این تیم اعلام ورشکستگی میکرد. اتفاقی که سبب رقم خوردن یک اتفاق تاریخی در این باشگاه و فوبتال ایتالیا محسوب میشد. امری که با حضور غیر منتظره یک رپر معروف کانادایی رقم خورد.

وقتی دریک برای جلوگیری از ورشکستگی ونتزیا وارد میشود!

نجات باشگاه ونتزیا از ورشکستگی و سقوط با کمک رپر کانادایی، دریک

در آن سال ورشکستگی برای مدیران باشگاه ونتزیا قطعی شده بود. و با توجه به میزان پولی که آن ها نیاز داشتند، عملا شانسی برای ادامه حضور در فوتبال برایشان وجود نداشت. با این حال یک ارتباط چند گانه سبب رقم خوردن اتفاقی بزرگ برای این تیم شد. برد، یکی از مدیران تیم فوتبال ونتزیا، با مت بیبل که از دوستان او و مدیران ارشد برند دریک، خوانند مشهور کانادایی بود، ارتباط برقرار کرد. آن ها درمورد شرایط باشگاه صحبت کردند تا راهی برای نجات این تیم پیدا کنند. به هر حال شهر ونیز در کل دنیا یک شهر خاص و ویژه محسوب میشود که طرفداران زیادی دارد. زمانی که پای ونتزیا نماینده فوتبال این شهر وسط باشد، آن وقت داستان متفاوت تر هم میشود. به همین خاطر مدیران ونتزیا کور سوی امیدی برای بقا خود متصور بودند.

زمان تماس برد با بیبل، آن ها تنها چند روز فرصت برای پرداخت 10 میلیون یورو داشتند. همچنین آن ها برای پرداخت سایر دستمزدها و هزینه های جاری باشگاه به 30 میلیون یوروی دیگر نیز نیاز داشتند. دریک، که هنرمند مشهوری در دنیا به حساب می آید و البته از طرفداران فوتبال نیز محسوب میشود، در این سال ها هزینه ها زیادی انجام داده است. که آخرین مورد عجیب او در کوپا آمریکا و برای تیم ملی کانادا بود. به نقل از بیبل مذاکرات برای انجام این کار خیلی سریع پیش رفت. و پس از دو هفته دریک با پرداخت مبالغ مورد نیاز از سقوط باشگاه ونتزیا، که از باشگاه های قدیمی فوتبال ایتالیاست، جلوگیری کرد. کاری که او را تبدیل به یک فرشته نجات در تاریخ این باشگاه محبوب ایتالیایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید