بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان

بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان را میتوان بر اساس فاکتورهای مختلفی بررسی کرد. با این حال در دنیای فوتبال بی شک برخی از استادیوم ها، به دلیل تاریخچه خود، شکل و ظاهر جذاب و البته ظرفیت بالا و جو هواداری که دارند، بسیار بیشتر مورد توجه قرار دارند. البته که نمیتوان از بخش امکانات یک استادیوم در تبدیل شدن به بهترین در دنیا چشم پوشی کرد. با این حال با توجه به تمامی فاکتورهای ذکر شده، با هم چندین مورد از بهترین استادیوم های حال حاضر فوتبال دنیا را بررسی میکنیم.

بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان، برنابئو

بهترین استادیوم قوتبال جهان، سانتیاگو برنابئو

بی شک شاهکار جدید فلورنتینو پرز و همکارانش در باشگاه رئال مادرید، برنابئو جدید را تبدیل به یکی از بهترین استادیوم های حال حاضر جهان کرده است. تنها استادیوم مسقف فوتبال، با معماری جذاب، موقعیت مکانی ایده آل، امکانات فوق العاده و البته سیستم جذاب تعویض چمن ورزشگاه که امکان چند منظوره شدن ورزشگاه را میدهد، برخی از بخش های مه آن به شمار میروند. ظرفیت 85 هزار نفری آن نیز برای برگزاری مسابقات بزرگ فوتبال ایده آل است. شاید در حال حاضر استادیوم در دنیا، امکانات و کیفیت ورزشگاه جدید مادریدی ها را نداشته باشد. البته که نیوکمپ که در حال بازسازی است بتواند در این زمینه حرف هایی برای گفتن داشته باشد. اما امکانات بینظیر و جاه طلبی پروژه برنابئو به حدی بوده که آن را تبدیل به یکی از خاص ترین ورزشگاه های دنیا کرده است.

لحظه شماری برای رونمایی از نیوکمپ جدید

نیوکمپ جدید از بهترین استادیوم های دنیا

اما بی شک یکی دیگر از استادیوم های جذابی که با اتمام کار بازسازی تبدیل به یکی از بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان خواهد شد، نیوکمپ بارسلونا است. این استادیوم که از سال گذشته عملیات بازسازی اش آغاز شده، با ظرفیت بیشتر و البته به صورت مسقف رونمایی خواهد شد. مانیتورهای جذاب و البته امکانات بسیار بیشتری نیز در این ورزشگاه کار خواهد شد. نیوکمپ که جزو 10 استادیوم بزرگ فوتبال دنیا نیز محسوب میشود، یکی از خاص ترین و جذاب ترین ورزشگاه ها در دنیا بهشمار میرود. ورزشگاهی که همواره با اکثر ظرفیت، پذیرای رقابت های فوتبال تیم اصلی این شهر خواهد بود.

آلیانز مونیخ، از بهترین استادیوم های دنیا

از بهترین استادیوم های فوتبال جهان، آلیانز آرنا در شهر مونیخ

یکی دیگر از ورزشگاه های زیبا، مدرن و با امکانات فوتبال دنیا، استادیوم خانگی تیم بایرن مونیخ آلمان است. این ورزشگاه که جایگزین استادیوم المپیک این شهر برای بازی های خانگی بایرن مونیخ و مونیخ 1860 شد، فاکتورهای مختلفی برای بهترین شدن در خود دارد. جایی که علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی، سازه کار شده و پنل بیرونی استادیوم بسیار خاص هستند. تا فوتبال در این ورزشگاه همواره جزو لذت بخش ترین رویدادها برای تماشا باشد.

بهترین استادیوم های فوتبال، ومبلی لندن

نمایی جذاب از استادیوم ومبلی لندن

یکی از خاطره انگیزترین ورزشگاه های دنیا، خصوصا برای انگلیسی ها، استادیوم ومبلی است. این ورزشگاه که با ظرفیت 90 هزار نفری، دومین استادیوم بزرگ فوتبال اروپا محسوب میشود، یک سازه بینظیر و جذاب است. یادآور تنها قهرمانی سه شیرها در رقابت های جام جهانی 1966 در همین ورزشگاه، امکانات فوق العاده ای دارد. این ورزشگاه از سال 2003 مجدد مورد بازسازی اساسی قرار گرفت. تا علاوه بر یک شکل و شمایل جدید، به صورت مسقف و با امکانات بسیار دوباره پذیرای مسابقات مهم فوتبال در این کشور باشد. با توجه به المان های مختلف، بی شک ومبلی در لیست بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان قرار میگیرد.

ماراکانا، یادآور خاطرات تلخ و شیرین سلسائو

ورزشگاه زیبا ماراکانا برزیل، از برترین استادیوم های فوتبال در دنیا

در دنیای فوتبال، اگر بخواهیم محلی برای فوتبال توصیف کنیم، بی هیچ تردیدی میتوانیم از ماراکانا نام ببریم. استادیومی خاطره ساز برای اهالی فوتبال، که به معنای واقعی روح فوتبال در جای جای این استادیوم جریان دارد. این ورزشگاه که در سال 1950 تاسیس شد، چند بار مورد بازسازی قرار گرفت. تا شکل و شمایل امروزی آن، کاملا برازنده قرارگیری در لیست بهترین ورزشگاه های فوتبال جهان باشد. ماراکانا علاوه بر فوتبال داخلی برزیل، میزبان بازی های مهم این کشور نیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید