درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان

درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان، تجارت به سبک پرتغالی

درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان با قیمت های جذاب و بالا که سبب سود مالی خوبی برای این باشگاه شده، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. این تیم که تبدیل به یکی از باشگاه های بازیکن ساز فوتبال شده، هر سال ستاره جدیدی را به فوتبال اروپا معرفی میکند. این بازیکنان یا از رده های پایه باشگاه معرفی میشوند، یا بازیکنانی از سایر کشورها هستند که با مبلغ پایین خریداری، و پس از درخشش در لباس این تیم پرتغالی، به باشگاه های بزرگ با قیمت های چند برابری نسبت به زمان خرید، به فروش میرسند. یک تجارت سودمند که نشان میدهد مدیران این باشگاه تا چه حد در این زمینه خوب کار کرده اند. در ادامه با هم به برخی از این خریدهای پر سود توسط بنفیکا اشاره میکنیم.

درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان

با بررسی های به عمل آمده از سود فروش بازیکن توسط بنفیکا، میتوان دریافت این تیم تنها در شش سال اخیر، بیش از 740 میلیون یورو بازیکن فروخته است. عددی قابل توجه، که سود هنگفت این تیم را نشان میدهد. جالب است که برخی از این بازیکنان هم اکنون ستاره باشگاه خود هستند. از جمله میتوان به برناردو سیلوا، آنخل دیماریا، انزو فرناندز، داروین نونیز و … اشاره کرد. اما آنچه که در این بین مهم است، استعدادیابی قوی این باشگاه است. در واقع این مسئله هوش بالا مدیران این باشگاه را نشان میدهد. که میدانند کدام بازیکنان را در چه زمانی و با چه قیمتی خریداری کنند، تا پس از درخشش در ترکیب این تیم، آن ها را با قیمتی مناسب به فروش برساندد.

جالب است که در این سال ها بنفیکا همانند دوره های گذشته به کسب افتخار در لیگ پرتغال ادامه داده است. اگرچه در بازی های اروپایی همانند لیگ قهرمانان اروپا و یا لیگ اروپا آن ها توفیق چندانی به دست نیاوردند، اما همیشه یکی از تیم های حاضر در رقابت های اروپایی محسوب میشوند. از همین رو حفظ تعادل مالی باشگاه، سودآوری و البته رقابت برای قهمانی به شکلی درست در این باشگاه وجود دارد. تا درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان تبدیل به یک اهرم خوب برای آینده این باشگاه و هوادارانش باشد.

لیست سود بنفیکا از فروش بازیکنان

سود مالی باشگاه بنفیکا از محل فروش بازیکنان خود

انتقال ژائو فلیکس در سال 2019 به اتلتیکو مادرید، گران ترین فروش باشگاه پرتغالی بود. این انتقال که 127 میلیون یورو برای باشگاه اسپانیایی آب خورد، بنفیکا را صاحب یک درآمد مناسب کرد. اگرچه فلیکس از بازیکنان خوب و آینده دار به شمار میرفت، اما آنچنان در ترکیب باشگاه مادریدی ندرخشید. تا پس از چند انتقال قرضی به باشگاه های چلسی و بارسلونا، مشخص شود تا فقط باشگاه پرتغالی از این انتقال سود برد. در رتبه بعدی نیز فروش انزو فرناندز به چلسی با 121 میلیون یورو قرار دارد. پس از کناره گیری رومن آبراموویچ از مالکیت تیم چلسی، تاد بولی آمریکایی سکان هدایت باشگاه را برعهده گرفت. فردی که نشان داده به خوبی حاضر به هزینه است، اما این هزینه ها چندان در جهات تقویت اصولی تیم نیست.

داروین نونیز اروگوئه ای دیگر فروش گران تیم بنفیکا بود. پس از جذب هالند توسط منچسترسیتی، لیورپول نیز برای مقابله و باقی ماندن در کورس قهرمانی، اقدام بعه جذب نونیز با 85 میلیون یورو کرد. بازیکنی که او هم نشان داد آنچنان ارزش این مقدار پول را نداشته است. این همان هنری است که گویا تنها این باشگاه در فروش بازیکنان در بهترین زمان و با بالاترین قیمت دارد. تا درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان در هر سال عدد قابل توجهی باشد. البته که استثناهایی نیز در این بین هستند. همچون روبین دیاز پرتغالی که یکی از بهترین دفاع های حال خضار فوتبال اروپا است. که با مبلغ نزدیک به 76 میلیون یورو جذب منچسترسیتی شد. همچنین ادرسون نیز دروازبان سیتی نیز از باشگاه پرتغالی و با 42.5 میلیون یورو جذب شد.

10 فروش پر سود کارخانه بازیکن سازی بنفیکا

لیست درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان خود

اگر به عقب برگردیم، میبینم که چه بازیکنان خوبی در تاریخ این باشگاه پرتغالی بازی کرده اند. از ساویلا گرفته، تا آنخل دیماریا، برناردو سیلوا، داوید لوئیز، یان اوبلاک و … که نشان دمیدهد بنفیکا یک باشگاه بازیکن ساز نیز به شمار میرود. باشگاهی که ستاره شدن در آن محدود به پرتغالی نبوده و بازیکنان سایر کشورها نیز به مرز پختگی لازم در این باشگاه رسیده اند. از همین رو درآمد بنفیکا از فروش بازیکنان در سال 2019 به عدد قابل توجه 323 میلیون یورو رسید. رائول خیمنز با 30 میلیون پوند به ولورهمپتون پیوست. رائول دی توماس با 20 میلیون، لوکا یوویچ با 19.8 میلیون یورو، آندره کاریلو و ادواردو سالویو به ترتیب با 7.5 و 6.2 میلیون یورو فروخته شدند. البته این رویه در سال های گذشته و در ادامه نیز در این باشگاه حاکم بود.

برخی از فروش های سودآور باشگاه بنفیکا را در ادامه بررسی میکنیم.

آنخل دی ماریا به رئال مادرید در سال 2010 / 33 میلیون یورو
رناتو سانچس به بایرن مونیخ در سال 2016 / 35 میلیون یورو
ویکتور لیندلوف به منچستریونایتد در سال 2017 / 35 میلیون یورو
نلسون سمدو به بارسلونا در سال 2017 / 35.7 میلیون یورو
رائول خیمنز به ولورهمپتون در سال 2019 / 38 میلیون یورو
ولورهمپتون به زنیت سنپترزبورگ در سال 2012 / 40 میلیون یورو
ادرسون مورائس به منچسترسیتی در سال 2017 / 40 میلیون یورو
روبن دیاس به منچسترسیتی در سال 2020 / 68 میلیون یورو
‌داروین نونز به لیورپول در سال 2022 / 75 میلیون یورو
انزو فرناندز به چلسی در سال 2023 / 121 میلیون یورو
ژائو فلیکس به اتلتیکو مادرید در سال 2019 / 127 میلیون یورو

دیدگاهتان را بنویسید