وویچک شزنی

شوک ناگهانی وویچک شزنی، خداحافظ فوتبال!

وویچک شزنی دروازبان 34 ساله باشگاه یوونتوس در اقدام ناگهانی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. این سنگربان اهل لهستان که سال ها در تیم های مطرحی چون آرسنال، رم و یوونتوس بازی کرد، خبر از خداحافظی خود از فوتبال داد. خبری که شاید برای بسیاری از فوتبال دوستان ناگهانی و شوک آور بود. چرا که او در تمام این سال ها سنگربان شماره 1 بیانکونری بود و میتوانست حداقل چندین فصل دیگر این وظیفه را بر عهده داشته باشد. با این حال او در یکی از حساب خود نوشت که هر داستانی پایان خود را دارد، اما با این حال در زندگی هر پایانی، یک شروع جدید است.

پیام خداحاظفی وویچک شزنی، بدنم آمده اما قبلم نه

پیام خداحافظی شزنی از فوتبال

شزنی که سه سال در تیم های جوانان و پایه آرسنال بازی کرد، به دلیل عملکرد خوبش راهی تیم اصلی شد. او از سال 2009 تا 2017 تحت قرارداد باشگاه آرسنال بود. با این حال یک سال برای برنتفورد و دو سال هم برای رم به صورت قرضی بازی کرد. اما از سال 2017 بود که به تیم یوونتوس ملحق شد تا با پوشیدن لباس یوونتوس 200 بازی برای این تیم انجام دهد. در پایان فصل 2024 و در بحبوحه آغاز فصل جدید بود که این بازیکن به صورت انفرادی شروع به تمرین کرد. با این حال وقتی همه منتظر اعلام رسمی او برای معرفی تیم جدید یا ادامه کار با یوونتوس بودند، او با انتشار پیامی اعلام کرد قصذ دارد برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

سفر از ژوئن 2006 با ترک ورشو و پیوستن به آرسنال با یک رویا آغاز شد. نمیدانستم این شروع یک داستان طولانی است. من نه تنها به آرزوهای خودم رسیدم، بلکه به جایی پا گذاشتم که حتی در تخیل خودم هم به آن فکر نمیکردم. هرچه هستم و هرچه در زندگی دارم را مدیون بازی زیبای فوتبال هستم. فکر میکنم الان زمان آن است که تمام توجه خودم را به خانواده ام دهم. 18 سال از عمر خودم را بی هیچ بهانه ای صرف این کار کردم. با این حال حتی امروز نیز بدنم آماده انجام هر چالشی است، اما قلبم دیگر در آنجا نیست. اگر تمام این سال ها چیزی به من یاد داده باشد، آن این است که هیچ چیزی غیرممکنی وجود ندارد، و باور کنید که رویاهای بزرگی دارم.وویچک شزنی

افتخارات و دستاوردهای شزنی

جام ها و افتخارات وویچک شزنی

شزنی در طول دوران بازی خود، توانست جام های متعددی کسب کند. که بی شک بیشترین تعداد جام به دست آمده برای او در تیم یوونتوس بود. با این حال مروری کلی داریم به کارنامه جام ها و افتخارت کسب شده توسط وویچک شزنی دروازبان لهستانی سابق فوتبال.

در تیم آرسنال:

  • 2 قهرمانی FA Cup
  • 1 قهرمانی کامیونیتی شیلد
  • 1 قهرمانی لیگ کاپ

در تیم یوونتوس:

  • 3 قهرمانی سری آ
  • 3 قهرمانی کوپا ایتالیا
  • 2 قهرمانی سوپر کاپ ایتالیا

افتخارات فردی:

  • بازیکن برتر جوان سال 2011 فوتبال لهستان
  • دستکش طلایی فوتبال انگلیس در فصل 14-2013
  • دروازبان سال سری آ در فصل 20-2019
  • حضور در تیم منتخب فصل سری آ در فصل 23-2022

دیدگاهتان را بنویسید